Dags att börja blogga

Ja så var det väl dags att börja med denna blogg. Detta gör jag som en del i min SMO-utbildning inom ämnet kommunernas säkerhetsarbete. De olika delarna som ska finnas med har jag lagt som olika kategorier för att det ska va enkelt att följa med i mitt arbete. Har läst att en del gnäller på det här med att vi ska blogga, men det är ju mycket enklare att blogga tänker jag jämfört med att skriva en rapport för på en blogg kan man skriva lite vad man vill, det behöver inte alltid vara rätt och riktigt, behöver inte källhänvisa så på många sätt så är kan det tänkas vara bättre med att blogga om sitt arbete för att det blir mycket mer fritt skrivande eller bloggande. Nu är det tänkt så att jag ska skriva minst tre inlägg per vecka och detta arbetet kommer att utföras under vecka 11, 22 och vecka 23 och ämnena som jag kommer att titta på är

  • Kommunal organisation
  • Kommunala handlingsprogram
  • Räddningstjänstens roll
  • Samhällsplanering
  • Tvärsektoriellt arbete

Så nu är det dags för mig att blogga lte om min kommun som är Laholms kommun som ligger i Hallands län. Alla är välkommna att lämna kommentarer eller komma med frågor om ni har några:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0